Imatge de: farm3.static.flickr.com
Imatge de:www.tintasgyr.com
En Guillem, ens ha sorprès perquè ens ha explicat un altre conte, aquest cop inventat per a ell el de “L’Enfadat”, era d’un peixet que sempre s’enfadava, jugant un dia amb els seus amics a pilota se’ls hi va escapar i ell la va anar a buscar. La pilota estava a dins de la boca d’un peix molt gros però, ell que no té cap mena de por va entrar a buscar-la, més tard va anar a casa de la mare a dinar, aquell dia hi havien macarrons i es va enfadar amb ella perquè, estaven freds! La mare li va dir que si sempre s’enfadava al final es quedaria sense amics, va ser quan el petit peixet no es va enfadar més.
L’Eloi ens ha explicat el conte “El 1er dia d’escola d’en Teo”, l’ha explicat mostrant-nos el llibre on hi havien les imatges per anar-ho seguint.
Imatge de:www.grup62.cat
L’activitat educativa de l'Eloi, la Laura i el Guillem, “Un uso moderado de videojuegos puede tener una influencia positiva en la educación de los niños”, del diari el país.com, dimecres 18 de novembre del 2009.
Tracte de com pot repercutir en les variables cognitives en els joves, la capacitat que té una persona en processar una informació en 3 dimensions (el color, la línia, figures i espais) i de com relacionar-los entre ells, l’auto eficàcia, percebre les capacitats que un té. Els nens davant dels jocs de violència i en general tenen un interès diferent a les nenes. L’ús del videojoc es més alt els caps de setmana i no te perquè afectar al rendiment acadèmic si s’utilitza amb moderació.
Han trobat altres articles relacionats sobre el tema, que també defensen els videojocs on comenten que ajuden a millorar la memòria, la memòria visual, estimulen l’aprenentatge, la creativitat, a la comprensió científica, a ser més estratègics,... en conclusió que no son ni millors ni pitjors.
Els pares o tutors han de triar un videojoc conjuntament amb el nen per tal, de que sigui adequat a la seva edat. El que si és perillós es que el nen estigui moltes hores jugant amb un videojoc sense parar això, pot generar ansietat, nerviosisme,... No han d’excedir-se, els pares han de controlar-lo i sobretot que no resti hores d’estudi sinó utilitzar-ho com a entreteniment i educatiu.
Per tant nosaltres com a futurs pares, mares, tiets, tietes,... hem dedicar una estona a jugar amb el nen a algun videojoc el qual sigui més participatiu, que no només hi pugui jugar una sola persona sinó vàries. Sobretot, ressaltar que els pares no aparquin mai a un nen davant d’un videojoc pel simple fet d’estar ells més tranquils.
Imatge del joc Street Fighter II:www.universops3.com
L’entorn sonor del Guillem, ho ha dividit en casa pel matí i quan va cap a la universitat. Pel matí sent: el despertador, nens que van a l’escola (perquè ell viu davant d’una), el soroll del riu, l’ocell del veí, quan els seu tiet i la seva tieta discuteixen, un nen petit veí seu que sempre està plorant, els paquistanesos del bar de sota de casa seva.
Camí a la universitat, els cotxes, avis que xerren asseguts en un banc, les músics que toquen en el metro, però com ell sempre escolta música no s’assabenta gairebé mai de rés i de vegades, quan va en el metro es passa alguna parada hi tot!
Per a ell sons molestos son: els nens que passen per anar a l’escola a les 9 del matí perquè ell està dormint i el desperten o els cotxes i, sons agradables com el riu o la música del metro.
Entorn sonor de l'Eloi, al tornar de Girona d’un entrenament va escoltar els sons que hi havia dins del cotxe com el motor del cotxe, la ràdio ha arribat a la conclusió de quan parlen ell i el seu amic es com si la ràdio no estigués encesa. Quan arriba a casa sent la secadora en funcionament, la rentadora, els veïns quan tanquen la persiana automàtica, la televisió, el clic del interruptor, té hàmsters i per les nits es quan els essent més, com de vegades a mitja nit sent els seus fills que criden: Mama!!
Entorn sonor de la Sara, a casa el seu pare fent feina perquè construeix maquetes de vaixells, els gossos dels veïns,... fora de casa la gent parlant, rient, té un restaurant xinès sota i els caps de setmana es quan hi ha més gresca, o quan hi ha els partits de futbol la gent s’esvera més i els essent. I per últim de camí a la universitat escolta les fulles cruixint, el vent, la gent, els tacons de les noies al caminar,...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada