dijous, 3 de desembre del 2009

JClic

Treballem amb el JClic

El JClic es un programa gratuït, serveix per desenvolupar habilitats que el nen pugui fer amb l’ordinador, té diferents parts, i pots crear activitats al voltant d’un tema escollit prèviament com pot ser el dels colors, d’hàbits, els animals, els transports,...i d’aquest tema treballar-lo amb els nens.

El JClic es divideix en:
El JClic author: que es per crear el nostre projecte.
El JClic Reports: és on es recull el temps en que ha trigat el nen en fer l’activitat, on s’ha equivocat i per veure la seva evolució.

És un programa que està bé per guiar, orientar, treballar els continguts de manera més lúdica però, mai substituirà al mestre. És un suport més en la tasca que estem fent nosaltres com a mestres.
Alhora de crear un projecte amb el JClic cal tenir en compte a qui va adreçat sigui a nens de p3, p4, p5,... i quin tema escollim per poder desenvolupar, com tenir clars els continguts que volem que aprenguin al fer les activitats.
Es podem fer activitats on hi surtin imatges i sons, d’aquesta manera visualment és més divertida i fa que sigui més atractiva l’activitat.

Activitats que es poden fer en el JClic:

Trencaclosques

- Trencaclosques normal.
- Trencaclosques d’intercanvi (l’imatge que arrosseguen en el seu lloc es posa una altre).
- Trencaclosques fet amb les formes típiques.
- Peces per encaixar.
- Trencaclosques amb imatge animada (l’imatge es va movent quan el nen va fent el trencaclosques).
- Trencaclosques amb text (amb 3 o 4 peces) frases curtes, dies de la setmana,...
- Ordenar coses (ex: 1 poma, 3 plàtans, 2 kiwis,...i que els ordenin).
- El memori.
- Trobar parelles de coses semblants (ex: la paraula cotxe amb el dibuix d’un cotxe, o dels colors ex: una casella tota verda i una fruita de color verd,....).


Associacions

- Vehicles amb dos rodes com la bici, moto,... o amb quatre rodes com el cotxe,...
- Fruites: dolces i àcides.
- Fruites i verdures (que triïn quina es quina).
- Parts del cos ex: on està el braç? la cama?,...
- Parts de la cara (nas, ulls, orelles,...).
- Una fotografia d’una casa, o un paisatge i que diguin on estan les coses (ex: d’una casa han de dir on està la porta, la finestra, xemeneia,...).
- Activitat d’exploració que cliquin a sobre i vegin com es diu cada cosa.
- En un costat hi hagin unes imatges, dibuixos i en l’altre costat que hi hagin els noms dels dibuixos, d’aquesta manera ells ho han d’associar quin es el que correspon a cadascun.


Sopes de lletres (va dirigit per a nens de p5)

- Les sopes de lletres no han de ser molt complicades (poden ser d’animals, colors, fruites, verdures,...) paraules fàcils i entenedores que utilitzen en el dia a dia.


Activitats de text
(van dirigides per a nens de p5)

- Escriure els noms de fruites, vehicles,...) o frases no molt llargues i ells han d’associar-ho amb imatges.


Com fer un projecte amb el JClic

- Anar al JClic author, guardar tot el material (imatges, paraules,...) en una carpeta i posar les mateixes mides a totes les imatges.
- A fitxer crear el projecte i posar-li el títol del treball que realitzarem (guardar-ho on tenim la carpeta amb totes les imatges).
- Fer una breu descripció sobre el que treballarem en el projecte i els conceptes, en el nostre cas es sobre el tema dels colors.
- Qui son els autors/as del projecte
- A qui va dirigit (nens de p3, p4,...)
- Les àrees que es treballaran
Per últim a interfícies d’usuari (el que vulguem) i hem d’activar els sons d’event.

1) Anar a l’apartat de mediateca on guardarem les imatges i sons que utilitzarem alhora de crear les activitats.

2) I ja podem clicar a la icona d’activitats per triar-la, anar a opcions deixant-ho tot igual l’únic que toquem serà que els “ajudi” i que els hi “mostri la solució” alhora de fer l’activitat el nen (això aplicar-ho en totes les activitats que creem).

3) A la pestanya de finestra podem modificar el color de fons i a missatges hem d’escriure el missatge de benvinguda, el de quan s’equivoca, i el de quan ho ha fet bé i ha acabat l’activitat.

4) A plafó és on dissenyarem les nostres activitats, per veure si funciona l’activitat primer ho desem a fitxers i a l’icona (que fa el dibuix com del vídeos, el de play) podem veure si funciona bé.

5) A seqüència es on editarem l’activitat (si és un trencaclosques, o una sopa de lletres,...) i quina etiqueta té (el nom que li posem per diferenciar-la de les altres).

Per últim quan acabéssim de fer les 10 activitats (o més) que se’ns van demanar guardar-les bé per publicar-les en el nostre bloc. D’aquesta manera tots les podem veure, i així tenir infinitat d’activitats de diferents temàtiques per treballar amb els nens.


El nostre projecte

El projecte que varem realitzar l’Eli Puig i jo es vasa sobre la temàtica dels colors, el títol del projecte és “El món dels colors”. El varem escollir perquè a través dels colors, els nens poden aprendre infinitat de coses, és un camp molt interessant i ampli per treballar.
Nosaltres hem proposat activitats per a nens de p3 i p4, que a través dels colors treballin les formes, els animals, lletres, fruites, verdures i els diferents matisos que tenen els colors (ex: blau fort i blau fluix,...). I les àrees que treballem són dibuix i llengua.
Hem triat activitats de relacionar, d’associació, trencaclosques i una sopa de lletres (pels de p4) però no molt complicada. D’aquesta manera els nens aprenen els colors de forma divertida i amena. Esperem que agradin les activitats que hem creat i que siguin de gran utilitat.

Aquí teniu l'enllaç per poder visualitzar el nostre projecte:
enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada