diumenge, 13 de desembre del 2009

Contes, entorns sonor i el debat de la pel·lícula "Billie Elliot"

11-12-09

La Cristina ens ha explicat el conte de “La cuca de llum” mitjançant unes imatges.
Tracte d’una cuca de llum petita que no vol ser-ho sinó que vol ser un altre insecte llavors, empren un viatge per saber-ho i pel camí es va trobant diferents insectes com una mosca, un cent peus o un grill cadascun d’ells li explica el que fa però, a la petita cuca no l’acaben de convèncer cap d’ells. I es quan decideix que vol ser tal com és una cuca de llum.


"Cuca de llum" imatge de: s3.amazonaws.com


Després jo he explicat el meu conte “El Nadal de les tres bessones

L'entorn sonor de l'Arantxa ens ha comentat que quan està a casa sent molt els camions del supermercat que té sota de casa, quan va cap a la universitat ha destacat els cotxes, els intermitents dels cotxes, un avi xiulant, el camió d’escombraries,... entre altres.

Entorn sonor de l’Eli, que ho ha fet d’una manera diferent, innovadora i divertida. Va separar el sons que sent entre setmana (de dilluns a divendres) amb els que sent el cap de setmana i va arribar a la conclusió de que els caps de setmana al estar-hi més la gent a casa es senten més sorolls que entre setmana. També va separar-ho entre matí, tarda i nit, entre setmana pels matins va dir que sentia cantar a unes monges de clausura que hi ha a prop de casa seva i que per les nits sentia molt les passes dels veïns, portes (obrint i tancant),...
Ens ha fet un joc, ella ha gravat els diferents sorolls, sons que escolta des de que surt de casa fins quan arriba a la universitat i el que havíem de fer nosaltres ha estat endevinar quins son. Per últim com ella treballa els caps de setmana al Auditori ha apuntat els sorolls que fa la gent quan entra i quant surt, ha estat molt divertit perquè ella ho ha representat fent els sorolls de la gent i ha tocat la flauta simulant el concert. Ens ha plantejat la pregunta: “Quin es el soroll que no s’hauria de fer?” i la resposta és: quan s’acaba de tocar una peça musical i es passa a una altre la gent, no respecta aquell silenci i això provoca que els músics es distreguin i no estiguin concentrats del tot.

L'entorn sonor de la Laura, ella ho va fer anant un dia a buscar bolets a la muntanya amb el seu marit i els seus fills. Els hi va dir que escoltessin els que sentien i les respostes van ser: els soroll de les fulles al caure, els vent i els nens parlant. Després va comentar que quan està a casa amb els seus fills, com de manera inconscient ha desenvolupat el fet de sentir-los sense tenir-los al costat, saber sense veure’ls només escoltant si estan bé, o malament i el que fan en aquell moment.

Jo també he explicat el meu entorn sonor

Per acabar hem fet el debat, cinefòrum de la pel·lícula “Billie Elliot”, parlant sobre gènere i educació.
Hem comentat la diferència que hi ha entre sexe i gènere arribant a la conclusió de que sexe, determina si és mascle o femella, la distinció home o dona de forma biològica. I el gènere és els continguts que socialment s’associen al home i a la dona, el conjunt de normes, valors que atribueix la societat.
A la pel·lícula el Billie Elliot té un problema de gènere, ell vol fer una cosa que fan les noies i que està mal vist que ho facin els nois.
Un nen es comença a definir a partir dels deu anys més o menys però, els pares també marquen molt al nen fins hi tot abans de néixer, quan saben si serà nen o nena. Un nen o nena pot jugar amb qualsevol joguina com varem veure a l’escola Joan XXIII que tots jugaven amb tot.
Avui dia estem en un moment de transició dels valors com es mostren a les escoles, es el fet de no condicionar als nens i nenes en la seva sexualitat, no donant importància de si juga amb una pilota o amb una nina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada