dijous, 15 d’octubre del 2009

Treballar amb l'Audacity

Audacity (programa per editar so)

L’Audacity, és un programa molt interessant per aplicar-ho a l’escola perquè, és una manera de fer interactuar els nens gravant les seves veus, després escoltar-les i posar-hi sons (d’animals, aparells de tota mena, cançons,... obrir la imaginació del infant). Es pot utilitzar si es fa alguna sortida, festa,... gravant els sorolls, els sons que se senten, i després afegir-hi opinions dels nens de que els hi ha semblat la sortida, si els hi ha agradat o no, com un debat i complementant-ho per exemple amb música de fons. És una manera d’introduir el factor ràdio, creant un petit programa d’històries narrades de manera divertida.

Nosaltres a classe amb grups de tres o quatre, en el nostre cas de quatre (l'Eli, la Gemma, la Laura i jo) hem fet una gravació amb les nostres veus posant-li música de fons. Hem buscat tres cites (cadascuna n’ha llegit una) sobre l’educació, i la quarta ha fet de presentadora, creant com un programa de ràdio del qual els oients, han de votar per la cita que més els hi ha agradat. De fons hem posat la música de la banda sonora d’Amélie, la cançó “La Valse d’Amélie”. Les cites que hem triat la 1era és de Plató (filòsof), la 2ona de Frederic Burrhus (psicòleg) i la 3era de Robert Jacques Turgot (polític).
En aquest exercici, hem après com utilitzar l’Audacity, com gravar varies pistes de so, com fer que en algun moment la música s’escolti més fort, quan parlem quedi de fons i com pujar el nostre to de veu si ens ha quedat fluix comparat amb la resta. Per últim penjar el nostre treball en el blog.
L’Audacity és un programa molt didàctic per poder-lo aplicar en el futur amb els nostres alumnes quan siguem mestres. A mi particularment m’ha agradat molt, és una bona eina perquè els nens perdin la vergonya i es diverteixin alhora que aprenen, però sobretot el fet de fer cohesió de grup en treballs com aquest on tots hi participen.



Podeu escoltar el nostre treball aqui

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada