La cultura lliure és per enriquir-nos tots de manera gratuïta i crear cada cop més cultura a cost 0 o molt baix.
Compartir coses amb els demés siguin fotografies, vídeos,...
Hem parlat del Flickr que és un lloc d’internet on pots penjar fotografies teves, vídeos,... on les comparteixes amb tothom. Però s’ha d’anar amb compte de que les teves fotografies, les agafi algú per fer un ús del qual tregui un benefici econòmic i ho faci sense el teu consentiment. Per això hi ha el Creative Commons on estan els permisos (del que pots fer amb la teva imatge) per protegir-la legalment i així no patir per rés alhora de compartir-la (que la vegin) els demés.
També s’ha parlat del Software en la cultura lliure on pots obtenir descarregant-te’ls de forma gratuït, programes com el word, el openoffice,... gràcies al grup de gent que està a la pàgina web de cultura lliure, que milloren aquests programes que ja tenen i els tradueixen en diferents idiomes per a tothom. Ells estan en contra del monopoli dels que fan pagar tants diners per aquests programes, que han d’estar a l’abast de tots. Està molt bé perquè, apart de que tens de forma gratuïta el programa que vols, també és va actualitzant al cap del temps.
És molt interessant, almenys jo no ho coneixia i va molt bé perquè, si vols treballar amb algun programa en concret amb els nens d’aquesta manera, no cal comprar l'original que són molt cars i així poder-lo tenir gratuïtament, com també és el cas dels antivirus.
Per últim dir que hem estat comentant les respostes de les 4 situacions plantejades arribant a la conclusió que pel que fa la situació A és la que està condicionant més que la resta de casos, la B hauríem de dir anar a un cercador per buscar informació no dir anar al Google, com també el fet de dir enganxar-la a un processador de textos no dir en el Word. Pel que fa la C també posa uns requisits com les anteriors, perquè diu que s’ha d’acabar el Power Point que ha fet el professor, amb el Power Point 2007 només, no amb les altres versions.
I per últim la D era la correcta, l’únic que estava redactada amb trampa, però el que és vol dir és que els alumnes agafessin les postals que volguessin i els agradessin que són gratuïtes.
En resum que la A,B,C parlen de productes comercials i concrets i la D no.
A l'acabar, hem fet un exercici molt divertit de buscar el nostre nom amb els nostres cognoms per internet per a veure que sortia. Mai et pots imaginar que hi ha a la web de tu i de vegades et pot sorprendre i tot! Així que, hem d’anar en compte amb el que posem de nosaltres per internet com en el cas del facebook entre altres pàgines de relacions socials.
Compartir coses amb els demés siguin fotografies, vídeos,...
Hem parlat del Flickr que és un lloc d’internet on pots penjar fotografies teves, vídeos,... on les comparteixes amb tothom. Però s’ha d’anar amb compte de que les teves fotografies, les agafi algú per fer un ús del qual tregui un benefici econòmic i ho faci sense el teu consentiment. Per això hi ha el Creative Commons on estan els permisos (del que pots fer amb la teva imatge) per protegir-la legalment i així no patir per rés alhora de compartir-la (que la vegin) els demés.
També s’ha parlat del Software en la cultura lliure on pots obtenir descarregant-te’ls de forma gratuït, programes com el word, el openoffice,... gràcies al grup de gent que està a la pàgina web de cultura lliure, que milloren aquests programes que ja tenen i els tradueixen en diferents idiomes per a tothom. Ells estan en contra del monopoli dels que fan pagar tants diners per aquests programes, que han d’estar a l’abast de tots. Està molt bé perquè, apart de que tens de forma gratuïta el programa que vols, també és va actualitzant al cap del temps.
És molt interessant, almenys jo no ho coneixia i va molt bé perquè, si vols treballar amb algun programa en concret amb els nens d’aquesta manera, no cal comprar l'original que són molt cars i així poder-lo tenir gratuïtament, com també és el cas dels antivirus.
Per últim dir que hem estat comentant les respostes de les 4 situacions plantejades arribant a la conclusió que pel que fa la situació A és la que està condicionant més que la resta de casos, la B hauríem de dir anar a un cercador per buscar informació no dir anar al Google, com també el fet de dir enganxar-la a un processador de textos no dir en el Word. Pel que fa la C també posa uns requisits com les anteriors, perquè diu que s’ha d’acabar el Power Point que ha fet el professor, amb el Power Point 2007 només, no amb les altres versions.
I per últim la D era la correcta, l’únic que estava redactada amb trampa, però el que és vol dir és que els alumnes agafessin les postals que volguessin i els agradessin que són gratuïtes.
En resum que la A,B,C parlen de productes comercials i concrets i la D no.
A l'acabar, hem fet un exercici molt divertit de buscar el nostre nom amb els nostres cognoms per internet per a veure que sortia. Mai et pots imaginar que hi ha a la web de tu i de vegades et pot sorprendre i tot! Així que, hem d’anar en compte amb el que posem de nosaltres per internet com en el cas del facebook entre altres pàgines de relacions socials.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada