Classe 20-10-09
Avui a classe de seminari, hem portat records de la nostre infància que havíem fet a l’escola o ens recordes a ella com: llibres, àlbums, alguna experiència amb algun professor/a, manualitats,...
El que he portat jo, ha estat un mòvil per penjar de les tres corones dels Reis Mags d’Orient i l’Estrella de Nadal, és un mòvil que hem recorda moments molt bons de quan era petita i que m’agradava molt perquè, a mi m’agraden molt les manualitats. Amb aquest exercici de portar algun objecte o record, hem aprés a que nosaltres com a futurs mestres, hem d’animar a les famílies a que guardin les coses dels seus fills des de que són petits perquè, després els hi agradarà molt tenir-ho i recordar-ho.
Després la Judith i la Vanessa ens han exposat el treball sobre "L’activitat educativa", promoure la motivació dels estudiants.
Avui a classe de seminari, hem portat records de la nostre infància que havíem fet a l’escola o ens recordes a ella com: llibres, àlbums, alguna experiència amb algun professor/a, manualitats,...
El que he portat jo, ha estat un mòvil per penjar de les tres corones dels Reis Mags d’Orient i l’Estrella de Nadal, és un mòvil que hem recorda moments molt bons de quan era petita i que m’agradava molt perquè, a mi m’agraden molt les manualitats. Amb aquest exercici de portar algun objecte o record, hem aprés a que nosaltres com a futurs mestres, hem d’animar a les famílies a que guardin les coses dels seus fills des de que són petits perquè, després els hi agradarà molt tenir-ho i recordar-ho.
Després la Judith i la Vanessa ens han exposat el treball sobre "L’activitat educativa", promoure la motivació dels estudiants.
La notícia l’han trobada en format digital, a la pàgina web del diari “El Periodico”. La notícia va adreçada als estudiants de la ESO, els quals si treuen de nota mitja un 8 al acabar-la, rebran una beca per estudiar el batchillerat. D’aquesta manera volen promoure a que els joves estudiïn més, i que no hi hagi tant fracàs escolar. A partir d’aquesta notícia, han buscat en altres diaris com estava redactada i els ha sorprès com en el diari l’Avui i El País, la mateixa notícia és bastant exacte, l’únic que varia és en el títol. En El Periodico hi fa més èmfasi pel que fa la nota que ha de treure l’alumne, per rebre aquests ajuts i en el País i l’Avui li donen més importància en l’ajuda a les famílies que no tenen tants recursos econòmics. També han observat que en diaris més locals (petits) entre ells posen la mateixa notícia paraula per paraula perquè la treuen de diaris més grans.
Han trobat varis estudis fets per la Caixa de Catalunya sobre quins són els factors que provoquen el fracàs escolar. Tot depèn de si els pares tenen estudis universitaris o no, els recursos que tenen a casa,... (són dades no molt creïbles) com també l’enquesta feta per la Caixa de Catalunya, que diu “Que passa con los chicos?” concloent que els nois es graduen menys que les noies per culpa de que ells són molt mascles, també per problemes familiars (com separacions dels pares), resumint que passen més de l’educació del nen que quan estan junts.
La conclusió que he tret sobre la notícia és que estic d’acord amb la Judith i la Vanessa en que aquesta ajuda no motivarà a que ells treguin bones notes, perquè de vegades també es vol que el nen treballi per assumptes familiars i ajudi en l’economia familiar, i per altre banda va bé per famílies que econòmicament no van força bé, els hi és una ajuda perquè el nen/a segueixi estudiant. També és cert, que la beca és només per estudiants d’ESO que facin el batchillerat, i el que s’hauria de fer és que ho fessin quan acabessin el batchillerat i els ajudessin amb beques, per entrar a la universitat que és molt més cara.
Pel que fa a les enquestes, penso que l’actitud de la persona i la formació que rep desde ven petit, el bagatge cultural i els recursos econòmics fan molt a que el nen o nena segueixi estudiant. Que la informació és molt relativa i els nens imiten molt la conducta dels pares. Per tant s’han de buscar recursos des de ven petits, perquè el nen/a alhora que s’ho passa bé també aprengui (com anar a exposicions, museus,...) acostumar-li a uns hàbits com potser la lectura, potenciar les capacitats que té el nen/a, però això si mai forçar-lo.
Han trobat varis estudis fets per la Caixa de Catalunya sobre quins són els factors que provoquen el fracàs escolar. Tot depèn de si els pares tenen estudis universitaris o no, els recursos que tenen a casa,... (són dades no molt creïbles) com també l’enquesta feta per la Caixa de Catalunya, que diu “Que passa con los chicos?” concloent que els nois es graduen menys que les noies per culpa de que ells són molt mascles, també per problemes familiars (com separacions dels pares), resumint que passen més de l’educació del nen que quan estan junts.
La conclusió que he tret sobre la notícia és que estic d’acord amb la Judith i la Vanessa en que aquesta ajuda no motivarà a que ells treguin bones notes, perquè de vegades també es vol que el nen treballi per assumptes familiars i ajudi en l’economia familiar, i per altre banda va bé per famílies que econòmicament no van força bé, els hi és una ajuda perquè el nen/a segueixi estudiant. També és cert, que la beca és només per estudiants d’ESO que facin el batchillerat, i el que s’hauria de fer és que ho fessin quan acabessin el batchillerat i els ajudessin amb beques, per entrar a la universitat que és molt més cara.
Pel que fa a les enquestes, penso que l’actitud de la persona i la formació que rep desde ven petit, el bagatge cultural i els recursos econòmics fan molt a que el nen o nena segueixi estudiant. Que la informació és molt relativa i els nens imiten molt la conducta dels pares. Per tant s’han de buscar recursos des de ven petits, perquè el nen/a alhora que s’ho passa bé també aprengui (com anar a exposicions, museus,...) acostumar-li a uns hàbits com potser la lectura, potenciar les capacitats que té el nen/a, però això si mai forçar-lo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada