diumenge, 1 de novembre del 2009

Contes de la Judith i l'Arantxa, l'activitat de l'entorn sonor de la Vanessa i pautes per presentar un treball

Classe 30-10-09
La nostra companya Judith ens ha explicat un conte, el de
La Rateta que escombrava l’escaleta”.

Parla sobre una rateta molt presumida que un dia escombrant l’escala de casa seva troba una moneda i decideix comprar-se un llacet de color rosa. Tots els animals (un gos, un ase,...) la veuen tan bonica que es volen casar amb ella però, ella no els vol i un dia passa un gat el qual l’enlluerna amb la seva veu, ella decideix casar-se amb el gat i així va ser, per sort era un gat vegetarià i no menjava ratetes!
La Judith va buscar un conte on el final no fos que el gat es mengés a la rateta, perquè sinó és un final una mica bèstia pels nens petits, la manera que l’ha explicat ella és més divertit i acaba bé.
L’únic que alhora d’explicar-lo ha anat una mica ràpid però, ha estat un conte popular ben escollit per explicar als nens i molt bonic.


L’Arantxa també ens ha explicat un conte el de La tortuga Robi”.

Tracte d’una tortuga, la Robi que passejant pel desert es troba amb un angelet (un tipus de flor) que volava, el qual se li va posar per dins de la closca i li picava la Robi intenta gratar-se amb un pal i rascant, rascant no va veure que hi havia un precipici i va caure però, al tenir la closca no es va fer mal. Llavors de la caiguda, se li van posar pedretes del terra per dins la closca les quals també li molestaven i va decidir anar a un llac per netejar-se així, d’aquesta manera se li van treure les pedretes que tant li molestaven i va estar molt contenta.
El conte l’ha explicat de manera molt visual a través, d’uns dibuixos molt bonics fets per ella ens diverses cartolines grans. Amb això hem aprés que es pot explicar un conte de diferents maneres i aquesta n’és una molt gràfica perque els nens, ho entenguin millor, sàpiguen quin és el personatge principal i el que li passa al llarg de la història.



L’altre activitat ha estat l'Entorn sonor de la Vanessa:
Ella ha fet una llista dels sons que sentia dins de casa seva, el que ha comentat és que el que se sent més és quan pugen i baixen les escales els veïns.
Ha parlat del itinerari que fa quan va amb cotxe (el soroll dels clàxons, les rodes al passar per algun carril del tramvia, el vent quan obre la finestra,...), els diferents sons dins d’un túnel els qual no son tan forts i li agraden més, també va comentar que sempre porta la ràdio del cotxe encesa, va fer la prova d’apagar-la i va adonar-se, de la immensitat de sons que es sentien sense ella com canvia de cop i volta l’entorn sonor.

Després, la Loles ens ha comentat les presentacions dels treballs, com ho hem fet nosaltres i com s’han de presentar correctament.



Com presentar un treball
Les pautes que hem de seguir son:


Pel que fa la portada:
- Nom i cognoms
- Assignatura
- Nom del professor/a
- Educació infantil (curs) Grup 1H
- F.P.C.E.E. Blanquerna Ramón Llull
- Curs

L' índex:
- Els subapartats han d’entrar cap a dintre
- No cal posar “pàg.”
- Només es posa la 1era pàgina

- Alhora de numerar les pàgines s’ha de comptar l’Índex que és la pàgina 1


En quant al contingut del treball, el text:
- L’interlineat ha de ser simple
- Les cites es posen entre cometes
- Per citar alguna d’un altre llibre es posa:
la cita (entre cometes) i entre parentesis el nom del autor i l’any de l’edició,
perquè el nom del llibre es posa a la bibliografia.
- Al final del treball sempre es fa una bibliografia ex:
Bosch, E. (2004). Educació i vida quotidiana. Vic. Eumo (és l’editorial)
- Les pàgines web es posen:
El nom de la persona (dos punts) la pàgina web i entre parèntesis el dia que la
vem buscar.
- No cal full en blanc al final del treball (s’ha d’estalviar paper)



Imatges trobades a les següents pàginas web: http://www.moixiganga.es/
www.flowersinthewindow.files.wordpress.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada