Les escoles s’adapten a les noves tecnologies, les comunitats autònomes introdueixen els ordinadors a les classes, cada cop aquest aparell té més pes a les aules. En els alumnes de primària els hi comencen a proporcionar ordinadors i els alumnes de secundaria, tindran portàtils a classe dels quals s’hauran de fer càrrec (les famílies pagaran el 50% del aparell), això fa a que convidi a obrir un debat a fons sobre la relació entre: Tecnologia i Aprenentatge, algu sobre el que no hi ha criteri únic.
Les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) a les escoles es diu que:
- Poden promoure estratègies actives d’aprenentatge per part de l'alumne.
- Son rellevants per millorar el rendiment
- Van bé per preparar els alumnes per el mercat laboral.
Però també cal tenir present que la digitalització, no ha de treure lloc a que la bona educació és: “Una tasca artesanal i que educar és una feina de tots”.
Cert que les escoles s’han d’adaptar a les noves formes d’aprendre, de transformar el coneixement en innovació. Per tant l’objectiu és modernitzar i millorar l’educació. Tot això comporta a que els professors també es formin, que facin un curs, que renovin la seva manera d’ensenyar i així puguin fer la seva matèria utilitzant els ordinadors. Però hi han alguns docents que diuen, que encara seguiran fent les classes amb el mètode anterior i comenten que: “La relació humana és un valor irrenunciable de l’àmbit escolar i que l’ordinador anul·la el diàleg”.
Avui dia la generació que ha crescut amb la tecnologia, els hi és molt fàcil adaptar-se i els motiva més les classes amb els ordinadors, però crec que aquests aparells no milloraran el nivell educatiu dels estudiants, el fet de tenir-los no es suficient, sinó que s’ha de millorar la manera en que s’ensenya. Depèn de com s’utilitzi aquesta eina de treball serà positiva o negativa, el que s’ha de fer amb ella és potenciar i millorar l’estudi, es una ajuda com pot ser un llibre. Per tant aquestes noves tecnologies han d’ajudar a millorar els resultats pedagògics dels alumnes no a que no s’esforcin, ha de ser algu positiu i enriquidor pel seu futur.
Crec que la digitalització a les aules es bó, progressar en les noves tecnologies com pel que fan els ordinadors, la pissarra digital o la interactiva, si s’utilitzen amb mesura i be poden fer un gran servei per l’estudi, ja que t’obre un ventall de possibilitats en molts aspectes i penso que com tot, un s’ha d’anar acostumant i així obtenir resultats combinant l’esforç amb la tecnologia.
Les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) a les escoles es diu que:
- Poden promoure estratègies actives d’aprenentatge per part de l'alumne.
- Son rellevants per millorar el rendiment
- Van bé per preparar els alumnes per el mercat laboral.
Però també cal tenir present que la digitalització, no ha de treure lloc a que la bona educació és: “Una tasca artesanal i que educar és una feina de tots”.
Cert que les escoles s’han d’adaptar a les noves formes d’aprendre, de transformar el coneixement en innovació. Per tant l’objectiu és modernitzar i millorar l’educació. Tot això comporta a que els professors també es formin, que facin un curs, que renovin la seva manera d’ensenyar i així puguin fer la seva matèria utilitzant els ordinadors. Però hi han alguns docents que diuen, que encara seguiran fent les classes amb el mètode anterior i comenten que: “La relació humana és un valor irrenunciable de l’àmbit escolar i que l’ordinador anul·la el diàleg”.
Avui dia la generació que ha crescut amb la tecnologia, els hi és molt fàcil adaptar-se i els motiva més les classes amb els ordinadors, però crec que aquests aparells no milloraran el nivell educatiu dels estudiants, el fet de tenir-los no es suficient, sinó que s’ha de millorar la manera en que s’ensenya. Depèn de com s’utilitzi aquesta eina de treball serà positiva o negativa, el que s’ha de fer amb ella és potenciar i millorar l’estudi, es una ajuda com pot ser un llibre. Per tant aquestes noves tecnologies han d’ajudar a millorar els resultats pedagògics dels alumnes no a que no s’esforcin, ha de ser algu positiu i enriquidor pel seu futur.
Crec que la digitalització a les aules es bó, progressar en les noves tecnologies com pel que fan els ordinadors, la pissarra digital o la interactiva, si s’utilitzen amb mesura i be poden fer un gran servei per l’estudi, ja que t’obre un ventall de possibilitats en molts aspectes i penso que com tot, un s’ha d’anar acostumant i així obtenir resultats combinant l’esforç amb la tecnologia.
Imatges d'alumnes a les aules utilitzant les noves tecnologies
Informació obtinguda:
Diari “La Vanguardia” del dia 13 de Setembre del 2009 a la secció d’Opinió pàgina 24 i a la secció de Tendències pàgina 33
Diari “La Vanguardia” del dia 15 de Setembre del 2009 a la secció de Tendències pàgina 25
Informació obtinguda:
Diari “La Vanguardia” del dia 13 de Setembre del 2009 a la secció d’Opinió pàgina 24 i a la secció de Tendències pàgina 33
Diari “La Vanguardia” del dia 15 de Setembre del 2009 a la secció de Tendències pàgina 25
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada